SBU seminarium tisdagslunchen 1 februari: Vattenforskarskolan

Samlade resurser inom Vattenforskarskolan leder till mervärden för forskare, yrkesverksamma, VA-branschen och Samhällsbyggandet. Det är tillsammans inom samhällsbyggnadsbranschen som vi kan hantera de nya utmaningarna vi står inför som kopplas till vatten. Valet av till exempel byggnadsmaterial, stadsutformning och skyfallslösningar kommer bidra till hur rustade vi står inför framtiden.

Under detta lunchseminarium kommer Annelie Hedström från LTU att berätta om Vattenforskarskolan som erbjuder kurser av hög internationell kvalitet till doktorander och industri. Vattenforskarskolan bildar en gemenskap av doktorander, handledare och samarbetspartners inom vattenbranschen i Sverige. Det görs genom kurser, och i nätverksaktiviteter och mentorprogram. Skolan samlar i nuläget 7 universitet i Sverige och de svenska vattenforskningsklusterna VA-teknik Södra, DRICKS, VA-kluster Mälardalen, och Dag&Nät, och Sweden Water Research.

Seminariet äger rum på Zoom. För att delta, fyll i din e-postadress på länken här.
Länk till eventet skickas några timmar innan vi startar.

Vänliga hälsningar
Hans Bagge
Koordinator, SBU

Det här inlägget postades i Nyheter, Startsida. Bokmärk permalänken.