SBU tisdagslunch 4 april: Samverkan mellan universitet och näringsliv för kompetensförsörjning

Många branscher har idag svårt att hitta kvalificerad personal och detta gäller inte minst för järnvägsbranschen där medelåldern dessutom är hög. KTH Järnvägsgruppen har utbildningar inom flera områden på järnvägssidan och har tillsammans med JBS (Järnvägsbranschens samverkansforum) anordnat järnvägskvällar för att hjälpa branschen med ny kompetens genom att sammanföra studenter och företag.

Under detta lunchseminarium kommer Emil Jansson som är doktorand i transportplanering (KTH) presentera erfarenheterna från de genomförda järnvägskvällarna samt berätta om kommande planer, bland annat en nationell databas med förslag på examensarbeten.

Seminariet äger rum på Zoom. För att delta, fyll i din e-postadress på länken här.

Det här inlägget postades i Nyheter, Startsida. Bokmärk permalänken.