SBU seminarium tisdagslunchen 26 januari – digitalisering

Under våren planerar vi att köra ett månadsvis lunchseminarium på en timme om något aktuellt ämne. Det första tillfället är den 26 januari kl. 12.00-13.00. Temat för dagen är erfarenheter från undervisning under pandemin kombinerat med avrapportering från det digitaliseringsprojekt som de programansvariga på resp. högskola genomfört.

Seminariet äger rum på Zoom. Länk till eventet kommer några timmar innan vi startar. Fyll i din e-postadress på länken här.

Seminariet startar med en gemensam introduktion och sedan delar vi in deltagarna i mindre diskussionsgrupper. Ett utfall från digitaliseringsprojektet är en årlig digitaliseringsvecka som inledningsvis finansieras av SBU. Veckan är tänkt att vara en gemensam årlig aktivitet som genomförs inom SBU och som brett riktar sig till alla studenter på V- och S-utbildningarna. Förhoppningen är att veckan ska inspirera både studenter och lärare och i förlängningen är målet att detta ska vara en del i att utveckla utbildningarna med tanke på olika former av digitaliseringsaspekter. Den första digitaliseringsveckan genomförs under våren 2021.

Planering pågår för kommande seminarier 23/2, 30/3, 27/4, 25/5. Önskemål om teman mottages tacksamt.

Vänliga hälsningar
Pär Johansson