Per-Erik Josephsson

Vår kollega och vän professor Per-Erik Josephsson har efter en tids sjukdom lämnat oss i stor sorg och saknad, den 1 mars 2016.

Per-Erik Josephson var professor på Avdelningen för construction management på Chalmers. Hans forskning handlar om hur byggherrar, konsulter och entreprenörer kan utveckla och genomföra resurseffektiva byggprocesser. Studierna omfattar hur företag och projektorganisationer strukturerar sina processer liksom hur ledare på olika organisatoriska nivåer agerar för att åstadkomma resultat. Viktiga områden är industriutveckling, företagsstrategier och förändringsarbete. Metoder för att mäta och förstå effektivitet utgör ett viktigt inslag.

Per-Erik hade ett stort engagemang inom Sveriges Bygguniversitet.

Det här inlägget postades i Nyheter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.